SPOT Interactive Conference
Hvordan kan interaktive medieoplevelser designes og udvikles med nye målgrupper, nye branding muligheder og ny indtjening for øje?
Det spørgsmål stiller vi skarpt på under SPOT Interactive Conference den 2.maj kl. 9-16 på Godsbanen i Aarhus.
Vi lever i en verden fuld af nye og spændende teknologier, som hele tiden ændrer vores medieadfærd. Nye interaktive medieformater vinder frem og dermed nye muligheder for at nå slutbrugeren på alternativ og engagerende vis.
På SPOT Interactive konferencen kan du opleve succesfulde internationale og danske forretningsfolk fra mediebranchen præsentere cases, dele ud af erfaringer og komme med nye perspektiver på content marketing og audience engagement m.v.
Hvad får du
- inspiration til, hvordan interaktive medieoplevelser kan designes og udvikles med nye målgrupper, ny indtjening, nye branding muligheder og services for øje.
- konkrete eksempler på, hvad der rører sig på den interaktive scene ude i verden såvel som herhjemme.
- nye perspektiver på branded content, content marketing og audience engagement.
- indsigtsfuld ny viden og do’s & don’ts fra erfarne forretningsfolk på området
- værdifuld networking og sparring med andre, der ligesom dig selv er interesserede i at forny sig og følge med i, hvad der sker på det digitale område i dag.
Snak med på twitter før, under og efter konferencen via #Spit13
Vi har oprettet konferencen som en begivenhed på facebook, så du kan følge med i evt. opdateringer og se hvem der ellers kommer. Du tilmelder dig her
Adgang til masser af god musik
Spot Interactive er en del af Spot Festivalen 2013, og du får derfor sammen med konferencedeltagelsen også adgang til masser af god musik på Spot.
Tilmelding
Prisen er 795 kr. ekskl. moms for konferencebilletten samt 2-dagsbillet (fredag og lørdag) til Spot Festivalen 2013. Desuden får du let morgenmad, frokost og eftermiddagskaffe under konferencen den 2. maj.
Du køber din billet her
Hvornår
Den 2. maj 2013, kl. 9-16.
Hvor
Åbne Scene, Godsbanen
Skovgaardsgade 3
8000 Aarhus C
Hvem
Digitale indholdsproducenter, reklame-, kommunikations- og marketingsbranchen, brand managers, innovation managers, udviklere og alle, der interesserer sig for og forholder sig til, hvordan man designer og udvikler interaktive medieoplevelser og når nye målgrupper.
Program
Konferencen foregår på engelsk og består af tre keynotes, en paneldebat og en række dynamiske præsentationer inspireret af Pecha Kucha formatet. Flere navne vil løbende blive offentliggjort og tilføjet programmet.
09.00: Ankomst, registrering og morgenmad
09.30: Velkomst og Introduktion
09.45: Keynote: Liana Brazil & Russ Rive, SuperUber
10.30: Pause
11.00: Sneak Peek Interactive
12.00: Frokost
13.00: Interactive Case Study med Christian Fonnesbech
13.30: Keynote: Jack Horner, FRUKT
14.15: Pause m/kaffe & kage
14.45: Keynote (TBA)
15.30: Paneldebat: ”How to engage and maintain an audience”
16.00: Tak for i dag
Moderator
Paul Tyler er grundlægger af Handling Ideas, en kreativ konsulentvirksomhed baseret på Pauls 20 års erfaring fra TV og cross-media produktioner på BBC. Paul hjælper virksomheder til at blive bedre til at respondere på det voksende behov, der er for dybere brugerinvolvering og konsistente brugeroplevelser på tværs af forskellige devices. Paul fungerer på konferencedagen som moderator og vil således på fornemmeste vis guide os gennem konferencen.
Talere
Russ Rive er stifter af og CEO hos SuperUber.
Liana Brazil er stifter af og Creative Director hos SuperUber.
SuperUber er et kreativt bureau, et teknologi laboratorium og et arkitektur studio under et og samme navn. Fra kontorerne i Rio de Janeiro, São Paulo og New York skaber SuperUber multimedie oplevelser og interaktive projekter i krydsfeltet mellem kunst, teknologi og design. Det er digitalt indhold. Brandaktivering. Interaktive oplevelser til events, festivals og udstillinger. Motion Design. Set & Stage Design. Og det er til kultur, uddannelse, underholdings- og reklamebranche.
Jack Horner er grundlægger af og Creative Director hos FRUKT, et ledende marketing bureau med fokus på underholdning og kultur. I midt 90’erne var Jack den første New Media fyr hos Warner Music i Storbritannien, hvor han eksperimenterede med online jamming, før bredbånd overhovedet var tilgængeligt. FRUKT skaber engagerende platforme for nogle af de mest respekterede brands i verden, deriblandt Coca Cola, Diesel, Heineken og Mastercard. FRUKT blev opkøbt af Interpublic Group i 2012 og har nu kontorer i LA, New York og Rio.
Paneldebat: ”How to engage and maintain an audience”
Vi slutter dagen af med en paneldebat, hvor moderator, Paul Tyler, sammen med dagens tre keynotes sætter skarpt fokus på, hvordan man engagerer og fastholder slutbrugeren.
Sneak Peek Interactive
Undervejs i dagens program vil vi få et kig ned i maskinrummet fra en række innovative interaktive spillere herhjemme. Det kommer til at foregå i et dynamisk præsentationsformat inspireret af Pecha Kucha, som efterfølges af et Q&A Panel, hvor publikum har mulighed for at stille spørgsmål til de præsenterede projekter.
Herunder kan du læse om de talere, vi har inviteret til Sneak Peek sessionen.
Esben Kjær Ravn er grundlægger af Kong Orange - en virksomhed i Aarhus, som laver digital interaktiv underholdning. Esben er efter eget udsagn en uortodoks spilproducer, som tilsidesætter de uskrevne regler forbundet med spiludvikling. Et hovedelement i de produktioner, Esben er involveret i, er en god blanding af substans og underholdning. ‘Let's Dance - A Casual Game About Death’ er en af de første titler fra Kong Orange.
Mads Damsbo er stifter af og instruktør ved Makropol - et kreativt bureau med base i København. Sammen med filmproducere og instruktører, interaktionsdesignere og spildesignere har Mads skabt en kreativ hub for talenter, som arbejder med storytelling i det nye medielandskab. Af tidligere Makropol projekter kan nævnes to flash mobs lavet sammen med Sjællands Symfoniorkester, som er set over 10 millioner på verdensplan, en række prisvindende kortfilm, musikvideoer lavet for blandt andet James Blake og virale film lavet for Nokia, Udenrigsministeriet, Statens Museum for Kunst, Mærsk og Forsvarsministeriet.
Lige p.t. arbejder Makropol på fire store projekter: “World Online Orchestra”, som er brugergeneret musik i et interaktivt design, en transmedia spillefilm med instruktør, Daniel Joseph Borgman, en dynamisk online shortlist af de bedste kortfilm i Danmark, og et filmisk krimispil samt en app baseret på Jussi Adler Olsen’s krimiserier om Afdeling Q.
Anders Leicht Rohde er direktør og Creative Director ved Funday Factory– et lille spil studio i Aarhus. Funday Factory fokuserer på såvel egne IP’er som work-for-hire produktioner.
Lasse Rasmussen & Morten Fryland star bag Playground Marketing – et reklamebureau i Aarhus. To entreprenører med vidt forskellige uddannelser bag sig (Master of Science vs. Master of Arts) og en ultimativ vision om at bruge deres forskelligartede viden til at forandre den måde brands kommunikerer med sine målgrupper på. Ved at kombinere den nyeste teknologi med den nyeste viden om brugeroplevelser udvikler Playground Marketing kundetilpassede fysiske koncepter, som fremmer sjov og meningsfuld dialog mellem brands og deres publikum.
For mere info om konferencen
Kontakt: Mette Marcussen, Shareplay
Mail: mm@shareplay.dk
Tlf.: 8713 2131
Arrangeret af
SPOT Interactive Conference er arrangeret af Shareplay i samarbejde med SPOT festivalen.